Hoorde je het ook dat bonken tegen de muur?!

Dat was mijn hoofd.
Jawel, mijn hoofd.
Tegen de muur.

Waarom willen kinderen toch altijd dat je hun kant kiest...
Ik snap het niet, of misschien wil ik het niet snappen.

'Kind 1' roept me op een niet al te vriendelijke toon.
M.a.w. kind 1 is knap chagerijnig.

                     Ik loop rustig naar kind 1 toe en vraag rustig wat er aan de hand is.

Kind 1: Ze doet de deur niet dicht en ik moet toch ook altijd de deur dichtdoen?!
Kind 2 kijkt met een geirriteerd gezicht naar ons, want de deur hoeft toch niet dicht.
Ik zeg 1x tegen kind 2 dat ze de deur dicht moet doen en dan klaar, meer tijd ga ik er niet aan besteden.

Waarom wordt ik toch geroepen in dit soort vage ruzie's?! Ik weet het wel, weten jullie waarom?! Serieus? Zodat ik de pineut ben, de slechterik en zodat ze nog een minut of 15 tegen me kunnen zeggen.... mam, maar daar heb ik geen zin in.
Ik ben even gestopt met politieagentje spelen.

Soms moet je dat gewoon even doen!

Overigens doet kind 2 alles op haar eigen tempo. Terwijl ik naar boven loop doet kind 2 de deur dicht en hoor ik kind 1 nog een beetje mopperen.....




Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP