Kookprogramma's

Ik ben al jaren gek op kookprogramma's, maar heel eerlijk gezegd kunnen de Nederlands programma's mij niet bekoren.
Ik vind die altijd net niet leuk om naar te kijken. Ik vind het altijd te gemaakt overkomen, alsof alles volgens het boekje moet en er niet spontaan wat gezegd of gedaan kan worden.
Nee dan de Engelse kookprogramma's daar wordt heerlijk gekookt, alsof je erbij bent.
Ik kijk altijd graag naar Saterday Kitchen (als onze zoon niet moet voetballen) vind het altijd heerlijk om naar te kijken, hoewel sommige Engelsen wel eens goed kunnen slissen waardoor ik extra goed moet luisteren hahahahaha.
Rick Stein is ook zo'n kok die ik helemaal te gek vind. Hij maakt vooral visgerechten klaar en het ziet er iedereen weer heerlijk uit. Af en toe vind ik het jammer dat er geen geurtv is.
Nigella Lawson, het blijft leuk om naar haar te kijken. Wij hebben ook RTL Lounge en daar zag ik van de week afleveringen van Nigella Bites en hahaha wat is ze veranderd zeg. Nu is het echt een glamourvrouw, toendertijd zat haar haar niet zo netjes.
Jamie Oliver vond ik vroeger leuk, nu niet meer. Ik vind hem nu veel te veel over the top, kan niet precies uitleggen waarom. Ik zal het maar houden op mijn gevoel.
Er zijn zoveel verschillende koks, ik kijk ook regelmatig naar de site van de BBC.

Gisteravond was er op BBC een programma over Deliah Smith, over hoe zijn begon en wat er voor zorgde dat zij zo beroemd werd. Is ook erg leuk om te zien.

Ik bedenk me net, er is toch 1 programma in Nederland waar ik graag naar keek, dat was The tast of life. Op zondag installeerde wij ons op de bank om te kijken, jawel mijn man vond het ook een leuk programma. Eerste seizoen was klaar, toen kwam de 2e, op vrijdagmiddag 17:00...... jammer hoor, wij konden het niet meer kijken.

Gelukkig is er nu nog genoeg inspiratie te vinden overal en met je eigen fantasie kom je natuurlijk heel heel ver.

Simones Kitchen  – (12 januari 2010 om 21:22)  

Ik snap wel wat je bedoelt met dat gemaakte van de Nederlandse tv alhoewel ik toch wel graag naar Herman den Blijker mag kijken... :) We hebben tijden lang elke dinsdag lekker naar Herman zitten kijken als hij weer een restaurant op poten ging zetten, maar hmmm, echt kooktv is dat niet eens. Ik moet toch eens beter op de gids letten want ik mis elke keer die engelse kookprogramma's! Zijn die op vaste tijden of wisselt dat?

DharSon  – (13 januari 2010 om 12:01)  

Dat van Herman wilde ik ook zien, maar helaas kwam het niet op het juiste tijdstip voor mij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak zap en dan iets tegenkom op de BBC. Ik weet wel dat zaterdag- en zondagochtend kookprogramma's zijn.
Op zaterdag Saterday Kitchen, daar zie je dan ook vak een aflevering van Rick Stein, Nigella of andere Engelse koks.
Op zondagochtend is het een studio programma, ook erg leuk (maar de dame praat af en toe onduidelijk :) )
Op maandag rond half negen hebben ze nu een programma over het leven van Delia Smith. (Ik kwam dat dus al zappend tegen).
Ik kijk regelmatig op BBC.co.uk/food, daar zie je precies de programma's en zooooveeeelll recepten...
O en we hebben nu ook de zender Travel, daar zie je ook veel kookprogramma's vanuit verschillende landen. Genieten!

Hahaha mijn kinderen worden af en toe ook gek van al die kookprogramma's.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP